25 september 2008

Ack ja

Nu har jag fått pausa från alla mediciner i snart två veckor. Det är helt underbart. I dag producerade jag min fasta avföring på typ fem veckor. SANN glädje! Nu minns jag hur det kändes.

Detta är, i urval, några av de saker jag kunnat köpa för de pengar jag hittills lagt ner på min behandling:


En I pod. I VECKAN.

En kvadratmeter lägenhet i innerstan

En bättre begagnad bil

Matpaket åt 3-400 svältande familjer i Haiti

En av Blondinblemmans väskor

100 000 jenka

Men jag har ett liv ändå! Gårdagen: Solen sken. Gick ut på gärdet. Mötte två ”dog walkers” med tio hundar var i olika storlekar. Som en blombukett, fast med päls och massa ivrighet. Kan man beställa sådana och skicka till sig själv?

På gärdet låg gräset mjukt och tryggt framför fötterna. Hittade en klippa en bit in i skogen. Lade mig ner, lyssnade på stråkar. Sen på fåglar. Kände mig som den blonda killen i mitt i naturen, fast mer blasé på ytan.

Gick hem igen. Kände mig lite underbar.

1 kommentar:

Anonym sa...

100000 jenka... det sätter ju saker och ting i perspektiv lixom. men du vännen, kanske är det värt det i slutändan, för då minsann, är du friskare än någonsin!