24 september 2008

bajset böckerna besattheten

Medicinering och allt sådant bajs fortsätter. Jag vet inte om jag har en tarmflora längre, jag vet inte vad jag har (hägerfors: en tarmFAUNA! *Å gud*).

Allvarligt, med så mycket preparat som trycks in i mig dagligen kan väl inga kroppsliga funktioner vara normala längre. Kanske kommer jag att förvandlas snart, evolutionera eller muteras eller... muteras (kan inga fler sci-fi/marvel/vetenskapsord). Men till vad? Gärna något med evigt liv, superintelligens och perfekt hälsa. The adventures of the super intelligent Health girl! Blah

Ja, det blir mycket verklighetsflykt. För tillfället är jag mitt inne i den där galet bästsäljande ungdomsbokserien om en klumpig tjej som blir kär i en gudalik vampyr. Vi pratar high school, tonårskåthet, omöjlig kärlek och ond bråd död. Underbart på många sätt, dåligt på andra. Men för mig, som fortfarande på många sätt är en överkänslig, överdramatisk femtonåring: skönt tidsfördriv. Men nog om mig, såhär anser ett par unga "recensenter" om böcker jag alltså läser just nu:


Besatta Sara:
Asså, de här böcker e de bästa jag har läst!!NÅGONSIN! de e underbart bra och jag rekomenderar dem av hela mitt hjärta! alla andra böcker kommer att uppfattas som kassa efter dom här! har dock läst alla på engelska, så ja vet alltså va som händer i den tredje boken, och de e nog den bästa hittills. sträckläste och va klar på tre dagar. och sen dess har jag läst den ett antal ggr igen xD Jag är helt besatt, liksom mina kompisar som jag har tipsat! Bara läs den!! kan knappt vänta tills fjärde boken och filmen på första! och allting händer efter sommaren, URK! Som om de inte vore nog me det händer allt efter sommaren för mig, ska ju på björn gustafsson oxå! hur ska ja överleva denna sommaren?!För mer info om du är besatt som jag, www.stepheniemeyer.com , som är den enda officiella hemsidan. den ger ut info om nya böcker och om filmen. LÄS, LÄS, LÄS!!

Tjej, 13:
Jag måste bara få säga att detta är den mest makalösa bok jag någonsin läst (Och jag har läst, ganska mycket)Det går inte med ord att beskriva hur man fängslades av hennes sätt att beskriva. Hur ängslig man blev när man upptäckte att man bara hade 20 sidor kvar i boken. Hur man, utan att veta om de, grät vid sorliga meningar och drog efter andan på skrämmande. Och själv blev man ju bestatt! Det går ej att neka, när jag väl läst de första meningarna kunde jag inte sluta. Jag är 13 år och min mamma tycker jag är galen som läser en bok om dagen. Jag läste först "När jag hör din röst" och efter det var jag ute efter boken "Om jag kunde drömma" jag sökte igenom hela stan men utan fynd. Tillsist bestämde jag mig för att beställa den. Jag blev besviken eftersom den var så tunn! För mig skulle den vara på minst 300000000 sidor! Då hade jag dött av lycka. Jag skojar inte, när jag letade i brevlådan efter paketet och fick syn på det GRÄT jag. Jo, det är sant jag grät och mamma trödde jag var sjuk... Om ni inte läst boken tycker jag synd om er!

Inga kommentarer: