09 juni 2008

Glömde berätta-

-sist jag och Juan åt trevlig helgfrukost här hemma stördes plötsligt idyllen av ett luddigt skrik från gatan. Det lät både organiserat och primalt. Gick fram till fönstret med min trevliga rostade macka i ena handen, ett glas juice i andra (tänk kärnfamiljs-reklamstämning) och stirrade ut på Sveriges alla samlade nazister som heilade, nästan precis under mina rosa pelargoner. Var kom de ifrån liksom? I morse var de inte här, nu var ALLA här. Just här. Gick ut i blommig kjol med Juan för att beskåda spektaklet och prata lite med "folket på gatan" när 10 kravallpoliser, fem meter till höger vrålar "VISIR NER" och stampar mot oss med höjda batonger. Alltså... Excuzes moi?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Din blogg är mycket underhållande. Och bra skriven. Jag var bara tvungen att visa min uppskattning.
Mvh Thea

Jessica sa...

tusen tack! Verkligen!