16 juni 2008

tråkigt! Läs inte! Usch!

Det drar ihop sig. Till midsommar, till tältmöten, till tiden som sjukvårdsturist i Tyskland. Det sistnämnda känns fullkomligt surrealistiskt - jag kan inte fatta att det faktiskt kommer att hända. Och jag orkar knappt skämta bort det längre, även om det ofta känns precis så. Som ett jävla skämt. Jag menar, jag kommer att ta lån för att bli undersökt och behandlad av en man som heter "Wolfgang", bo i en håla i södra Tyskland vars största turistattraktion är ett gäng stenar i en glasmonter, spendera dagarna med att flanera, ha ångest, vila, läsa pockets och gå under av ensamhet och understimulans. Och: under allt detta kommer jag inte att få dricka öl.

Allvarligt nu – vi vet ju alla att enda sättet att klara av detta är genom att vara konstant full? Eller ska jag bli religiös igen nu? Är allt en konspiration av min barndoms frikyrka som funderat fram följande vinnande koncept: driv jessica till avgrundsranden – skicka in en liten hund med bibel en fastbunden på ryggen – jessica blir bästis med hunden och religiös! (den andra parten i konspirationen är givetvis ett hem för övergivna djur)

Lyckligtvis har jag förberett mig, dvs shoppat kläder till resan. Problematiskt i sammanhanget är att jag inte har någon aning om hur man klär sig inför en vistelse i en tysk kurort. Vad är ”funktionellt” under en vardag som innefattar ett dagligt intag av intravenös antibiotika? Kortärmat – check! Vad mer? En slags hatt kanske? Eller nej - hatt är bara humor. Sjuk humor.

Efter att ha kommit hem med shoppingkassen kan jag konstatera att den optimala klädseln som sjukvårdsturist enligt mig verkar vara en svart overall med smala axelband och resår i midjan. Typ luftigt bekväm, samtidigt helt okej att använda "på stan". Hur ett par "sjuk-skor" ser ut har ännu inte fastslagits, men jag tror att mitt låga tillstånd måste kompenseras av klackar. Tofflor av alla varianter är bannlysta.

Näe vad är det här? Dagens outfit möter borreliabloggen? AH! Det här är inte mitt liv! Jag är ju rolig ju! Och bra i sängen! Och urban! Och snygg i vissa belysningar! Och.. och… VIT!

4 kommentarer:

Anonym sa...

KKKKKKKKKKKRRRRRRRRRRRAAAAAAAAAAMMMMMMMMMMMMMMM från mig och Peter pan. Det behöver du. Speciellt från Peter pan, hans kramar är goast i världen och ger en känsla av att det kommer att bli bra.

Unknown sa...

Ladda hem lite avsnitt av serien "Der Bergdoktor" (gick på em för tio år sedan) för inspiration. Har ett svagt minne av att blekta ljusblå jeans med hög midja, oformliga t-shirts och ett gnistrande Ajaxleende var "the shit". Alternativt lederhosen...

Hoppas vistelsen blir angenäm!

Anonym sa...

Jag kommer att sakna dig när du är borta.

Jessica sa...

sara: tack! och tack peter.

charlesingalls: jag laddar hem anne på grönkulla i stället, har alltid haft en lugnande effekt på mig. Men tack för tipset.

Maria: Det gör du rätt i! Nej allvarligt, tack. Jag kommer sakna dig/er med. Men jag hinner hem till Svanö om det blir nåt? Nåt alls?