29 november 2007

Lindrig galenskap!


Jag satt och googlade för ett tag sedan. (Som sjukskriven gör jag faktiskt inte så mycket annat, förutom att titta på teve. Och titta på teve. Och titta på teve) Lämnade datorn, åt en macka, kom tillbaka. Där, i sökfältet, hade jag skrivit ”mörker”, ”förnedring” ”rädda” och ”kudde”. Man kan ju undra vad som pågår.

Snabbt mindes jag den kudde jag såg på stan häromdagen med texten ”jag är din goda fé som ska rädda dig från mörker och förnedring”. Det var den roligaste kudde jag sett och jag kan nog inte vänta till jul med att äga den. Undrar om man kan kontakta skaparen och be henne/honom lägga till ”..och borrelia” någonstans.



...detta kan även läsas som ett desperat försök att bli inbjuden till något slags socialt evenemang i helgen. Allvarligt - jag är ett avsnitt av "dawsons creek" ifrån att börja skriva arga insändare om hur upprörande det är med människor som ställer kundvagnen så man INTE KOMMER FÖRBI på Konsum. Igår gjorde detta mig så arg att jag puttade ner en påse fula julnötter från en ställning och demonstrativt stampade på den. "Lindrig galenskap, vad vore jag utan lindrig galenskap?" (Lowden)

Inga kommentarer: