24 april 2008

15 minuter av livet

Lita axplock från dagens fikapus, någonstans i norrland. Tänk medelålders kvinnor med foppatofflor.

Grannbyn
1. - Fem björnar sågs häromdagen vid Grönsjön! I rad!
2. - Fem?!
1. - Jaaa, fem. Om man kontaktar kommunen kan man få stängsel att sätta runt sin hage
2. - kan jag få stängsel att sätta runt mig själv?

(tystnad)

2. - Igår såg jag en rådjursunge

Städtips och teve
1. - Såg ni rent hus igår?
2. - Jaaa, vad söt han var!
1. - Ja, fast jag kollade inte när de städade hans badrum. Men Gud vad söt han var.
2. - Såg du deras trick mot svettfläckar?
1. - Vinäger och bikarbonat!
2. - Ja! Fantastisk, eller hur?
1. - Helt fantastiskt.

Livet hemma
1. - Jag kan inte sova i samma sängkläder mer än tre veckor, då mår jag illa.
2. (enda mannen) - usch jag gillar inte rena sängkläder
3. - Typiskt karlar!
1,2,4,5,6,7,8,9. - Jaaaaaa, verkligen! Typiskt karlar!

Tystnad

2. (mannen) - vart såg du det där rådjurskidet då?

Inga kommentarer: