07 april 2008

Dags att modeblogga!

Vår i Stockholm, o la la! Som upplagt för att svassa runt i nya klädinköp, nya lätta dofter och nya färger på sminket. jag må vara sjuk, men lyckligtvis så finns det ju produkter som skapats enbart för ändamålet att maskera min köttiga, svettiga, bleka och (särskilt just nu) väldigt biologiska gestalt.

Just denna dag inleddes med en lång skön dusch där det löddrades friskt med aloe vera-dusch creme. Efter detta hade det blivit dags att först gröpa i min egen avföring med en liten vit plastsked för att sedan försöka trycka ner denna i ett väldigt, väldigt smalt rör. Snabbt efteråt blev det mer tvagande varefter jag sprayade ner huden med min nya parfym: Armani Code. Efter detta kändes det helt rätt med en snyggt sminkad Stockholmpromenad längs med Valhallavägen där min nya, chica handväska slängde lojt mot höften. I denna bar jag, tillsammans med ett rosa lipgloss från make up store (hot borrelia ass), en liten behållare med väldigt mörkbrunt bajs (magic poop, no 9).

Väl framme på Sophiahemmet rullade jag upp ärmen på min Lyle and Scott-kofta för att tömmas på exakt 12 ml blod, som snabbt koagulerade och tog an samma färg som bajset (magic poop no 9). Blodrören lades bredvid avföringsröret i handväskan, och den välklädda promenaden genom ett mulet men friskt vårstockholm fortsatte.

Väl framme på min ljusa, centralt belägna arbetsplats som populeras av synnerligen fräscha välparfymerade människor packade jag in blodrören i trevligt glansig bubbelplast (silver mania, no 5) och placerade detta i ett vadderat kuvert som märktes med adressen till det fashionabla labbet i Köln. Kommer kosta endast 1600 kronor, vilket är typ gratis med tanke på att Köln är varumärket som anses vara the shit just nu. Fråga vilken fashionista som helst! Bajset lades i likadan förpackning, men adresserades till det underbart våriga Karolinska Sjukhuset.

I'm living the life, I'm telling you!

Inga kommentarer: