29 april 2008

Herremingud vad varmt det är! Jag som skulle vara sobert snygg i strumpbyxor, svartsvartsvart och allt det där idag. Så äckligt att svettas i tight nylon! Känns som att man kissat på sig. ("Men guuud så fräscht" skulle en av mina gamla högstadiekompisar säga om hon läste det här. Återträff nej tack).

Men nej, jag klagar inte, det är underbart med värme. Och Stockholm är ju en sån fin stad. Och fåglarna sjunger och barnen är ljuvliga. Ja herregud vad ljuvligt allting är.

Men på tal om djävulen - här följer fem orsaker till varför jag tycker att du omedelbart ska köpa en mops:

1. det är en hund
2. den är tjock
3. den väser som en liten demon som precis fått vigvatten på sig när den andas
4. den låter som systeryster när den skäller
5. den har en liten mjuk bullmage

Att de dessutom ser ut som en dvärgversion av Leif Loket Ohlsson i ansiktet är en trevlig bonus, samt att de får plats i en cykelkorg! Igår såg jag en "liten vän " (som jag kallar dem) svischa förbi i just en sådan någonstans vid stureplan. Tungan ute, ögonen vilt stirrande och så något slags obehagligt skrik som kunde tolkas som både överförtjust eller panikslaget. Jag skrattade inombords hela vägen in i Lagerhaus och ut igen.

Ps. Lämnade inte tillbaka något av det jag köpte under gårdagens blackout på lunchen. Kanske i morgon. Ds.

Inga kommentarer: