27 maj 2008

I saluhallen på östermalmstorg idag: en man stannar vid köttdisken, säger bestämt och högt: Jag vill ha DÖD GRIS!

Fick mig att tänka på igårkväll då jag kände mig ungefär så - en hög dött fläsk, ensam i soffan. Inget på teve (förutom filmen om Tina Turner - den tragisk historien om ett hår) och alldeles för mycket tax free-choklad i skåpen. Sen blev allting svart.

Så idag ser jag detta sms som skickades till Juan någon gång under kvällen: "Jag har többleröne fulla dejanFEJAN!! Herregud vilket liv!

Ikväll slänger jag chokladen. Eller gömmer. Ja, gömmer blir det nog.

3 kommentarer:

Anonym sa...

I would say, släng the choklad! Jag röstar för att vi lägger ner, vi behöver ingen dum choklad, vi behöver faktiskt INGENTING. I min skamanegentligenintetänkaganskaliktiettförhållandeochjagvillintelämnahjärtatpådagis - bitterhet vill jag gärna säga detta och mena vad jag säger. Men det gör jag inte. Jag har nästan alldeles nyss insett att jag behöver ALLT. Inklusive choklad so who am I to tell you att släng the choklad? Men det skulle kunna tänkas att man mår en aning bättre av en apelsin eller melonbit istället... Björn Skifs, my ass! Nej nej nej. Spontan reaktion till att ditt liv skulle hålla en sån vändning, det är ju bara för mkt. Det är bra nu! Inga fler mysterier, inga fler sjukdomar, inga fler skitgrejer, det är bra nu! Harmoni, stillhet, bekymmerlöshet, please arrive. Ren spontan reaktion.

Anonym sa...

Min bitterhet hette faktiskt skamanegentligenintetänkaganskalikaiettförhållande-ochjagvillintelämnamitthjärtapådagis - bitterhet.

Jessica sa...

jag vill inte heller att du ska lämna några hjärtan någonstans. Eller att vi ska äta melon istället för choklad...