12 maj 2008

Läkare ett: Du är helt frisk, det ser jag ju på provsvaren. Om du fortfarande mår dåligt så råder jag dig att gå ut och jogga!

Jag: Men... jag orkar ju knappt gå i trappor? Jag är ju inte dålig-kondition-trött, jag är sjuk-trött!
Läkaren: Jaha, ja, men spring ändå. Eller så är du väl bara en sån som är trött och yr, ungefär som att vissa har hemorrojder!

Jag: Jag skulle hellre ha hemorrojder. Snälla, kan jag få byta det här mot hemorrojder!?

Läkare: Eh nej

Läkare två: Du behöver hjälp, men eftersom dina symptom är diffusa är det svårt att ställa en säker diagnos. Jag kan boka en tid för ryggmärgsprov på Åland om en vecka, så går vi vidare därifrån. Det kommer kosta 500 kronor.

Läkare tre: Du behöver hjälp, men dina symptom är diffusa men jag tror ändå det är borrelia. Jag kan boka en tid för konsultation och antibiotikabehandling här i Tyskland i Juni. Du måste bo här i en-tre veckor och få intrevenös antibiotika varje morgon, 30 euro per tillfälle. Konsultationen kostar 150-200 euro. Vad boendet kostar vet jag inte.

Hur skulle ni ha gjort?!?

Och om jag åker till Tyskland - någon som vill henka? Jag kommer nog inte kunna dricka öl men det finns säkert något litet museum med dokument över Pforzheims tillblivelse, schnitzlar och någon lokalt tillverkad ost. Hakuna matata!

4 kommentarer:

Anonym sa...

hej, tror att denhär länken kan vara något för dig/mvh Doctor Spock
http://www.uppsatser.se/uppsats/18c3f1f3cc/

Anonym sa...

man har gissat på MS, ME, borrelia och denna "kärringsjuka" (Intressant namn för övrigt. Låter verkligen som att den tas på allvar eh)

lyckligtvis har jag inte ont någonstans, jag är mest bara trött och arg. Lite som lilla my efter en festivalhelg.

Anonym sa...

Jag vill följa med!

Och jag känner också lite diffus ångest av Kielos, Lowden mfl. Usch.

Jessica sa...

jag skulle dö av lycka om du ville följa med! I alla fall lite. Sen leva igen, prata ångest (die angst) och äta ost