29 maj 2008

vårfest 2008

Vårfesten, i korta urdrag:

17.01 : Står vid glasdörren som leder till innergården. Ser ett bord med något som liknar saftkaraffer och chips. I ett hörn på en bänk sitter en mycket ensam man och "programmerar" någon teknisk pryl. Lägger handen på dörrhandtaget, tar bort den, lägger dit den, öppnar och går ut. Mellanstadiedisco-ångesten vilar tungt över scenen.

17.48: Sveper mitt femte "saftglas" - vodka med sprite och vitt vin. Den ensamma mannen är nu min bästa vän. Han frågar: Vad har du för drömmar i livet? Jag viker mig dubbel.

18.02: Häller ut ett glas vin över ägaren till kontorshotellet när vi ska hälsa. Ropar: Jag är inte full, jag har bara så svårt för att besämma mig! Ägaren går därifrån., jag vänder mig till min bästis och kvider: Vilken hand jag skulle sträcka fram alltså, jag kunde inte bestämma mig! Bästisen ser förstående på mig och tillägger: eftersom vi människor bara bryr oss om vad vi själva gör och aldrig noterar vad andra gör, så har han redan glömt vad som hände.

18.17: Letar efter buffén som ska finnas någonstans i huset. Min nya bästa vän frågar om jag jobbar för min pappa. Jag stirrar aggressivt på honom, utbrister: Är du en spion eller?! Han ser först förvirrad, sedan skrämd ut. Situationen känns under några sekunder tryckt. Jag säger att jag bara skojade, han svarar tyst att han nog inte ska dricka mer nu.

18.28: Jag går hem, skriker upprymt i telefonen att "jag är på vägen, någon av Stockholms alla jävla vägar, now you do the math!

18.45: Utekvällen är över. Ser film och äter melon.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Right on sister!

Igår drev jag en engelsk dam, som redan var i upplösningstillstånd, till ett smärre nervsammanbrott, bara för att hon ej fick medtaga sin nyinköpta honung när hon skulle flyga hem. Jag började nästan gråta jag med. Det är inte jag som hittar på de här bisarra flygreglerna!!

Visst borde "kompisar" som ställer in öldrickning endast ett par timmar innan "the big halaboloo" kölhalas?

Jessica sa...

så du är en av dem!!! Som ger mig nervösryckningar i ögonlocet varje gång jag flyger norröver (kommer de ta min parfym? min ansiktskräm!? Jag VÄGRAR checka in bagaget idag!)

Kölhalning - ja