09 januari 2008

Angående idag

Åh vad jag hatar en helt vanlig onsdag ibland. Och en annan gång älskar jag den. Det är ju så man går itu. Ska det vara såhär inkonsekvent, livet? Jag bara frågar. Och det är samma sak med allt annat. Ena dagen bestämmer jag mig för att Luke Wilson är snyggast. Nästa dag gillar jag hans brorsa Owen och Luke ser ut som en liten löjlig Care bear (eller vad de nu hette) med sina utspända kinder. ”Vilken skådis skulle du ligga med om du fick chansen?” Men åååh, inte vet jag! Mig själv, när jag spelade Mr Scrooges brorson i Charles Dickens ”A christmas carol" i högstadiet. Jag hade gubbhängselbyxor och svettades ymnigt under flanellkepsen. Ingen försökte hångla med mig på klassens julfest efteråt. Lika bra det, jag hade säkert skämtat bort det i ren panik. Dessutom var alla killar efterblivna i högstadiet. Faktiskt.

Inga kommentarer: